Załątwianie spraw
Aktem prawnym regulującym sposoby przyjmowania i załatwiania spraw jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn.zm.).
Informacja w sprawie zasad rozpatrywania skarg i wniosków
w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Łosicach
Zgodnie z art. 221 Kodeksu postępowania administracyjnego każdy ma prawo składać do organów władzy publicznej petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Przedmiotem SKARG może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organy i pracowników Inspekcji Weterynaryjnej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem WNIOSKÓW mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Tryb załatwiania skarg i wniosków w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Łosicach określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
1. Powiatowy Lekarz Weterynarii i jego Zastępca przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków, w każdy poniedziałek w godzinach od 730 do 1530.
2. Obsługą, ewidencją oraz ustalaniem kolejności przyjęć obywateli określonych w pkt. 1 zajmuje się stanowisko ds. obsługi sekretariatu.
3. W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie obywateli odbywa się w najbliższy dzień powszedni na zasadach określonych w pkt. 1.
4. Pracownik lub pracownicy wyznaczeni przez Powiatowego Lekarza Weterynarii przyjmują obywateli w sprawach interwencji, skarg i wniosków w dniach i godzinach pracy Inspektoratu.
Skargi wniesione do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Łosicach rozpatruje Powiatowy Lekarz Weterynarii.